OK tankstations

OK heeft een lange geschiedenis in Nederland. In de jaren 50 van de vorige eeuw werd het van oorsprong Zweedse merk in Nederland geïntroduceerd en is sinds 2004 eigendom van de Catom groep. Sinds 2006 is Catom bezig het merk OK in de markt van tankstations weer op de kaart te zetten en sindsdien is het aantal stations ieder jaar gegroeid.

Per eind 2024 vallen er landelijk 100 tankstations onder de retail activiteiten, waarvan 94 volledig onder de eigen exploitatie. Van de 94 totaal zijn 61 bemand en voorzien van een moderne shop, de overige 33 zijn onbemande locaties. In de groei van 2024 zit onder andere het tankstation Diemen. Ook in het jaar 2024 gaat het weer goed met de retail activiteiten en lopen er diverse biedingen. Naast de stations activiteiten gaat het ook goed met de tankpassen, de groei van de pasklanten neemt verder toe door het toevoegen van acceptatie op het Tango netwerk. Ook het accepteren van passen van derden wordt verder uitgebreid, er is een groeiende interesse in OK als partner voor tankpas uitgevers door de kwaliteit van het netwerk.

OK Retail

Onze tankstations kenmerken zich door een modern, strak design. De uitstraling wordt overal consequent en consistent doorgevoerd, zodat het merk OK duidelijk en herkenbaar is voor klanten. Dit zie je bijvoorbeeld aan de luifel, de pompen, de OK Shop en het OK Café. Voor de shops en cafés hebben we een vernieuwende en zeer succesvolle retail formule ontwikkeld, waarin beleving en kwaliteit centraal staan. Zo serveren we altijd verse broodjes in ons OK Café.

In ons Grand Café kunnen klanten zelfs genieten van volwaardige gerechten in de setting van een restaurant. De kernwaarden van OK Retail zijn klantvriendelijkheid, rust, ruimte, hygiëne, sfeer, design en assortiment en worden bij al deze activiteiten goed bewaakt. In 2024 lag de focus op het OK Grand Café concept en Category Management. OK Café heeft een eigen, herkenbare uitstraling en biedt een assortiment van A-merken met de beste koffie, heerlijkste koeken en snacks en in sommige gevallen een assortiment van dagelijks vers bereide broodjes. Bij Category Management wil OK Retail een leidende rol spelen op het gebied van kwalitatieve, verassende en relevante producten en services.

Voor 2025 zijn er volop initiatieven gepland op het gebied van de OK Merkwaarden, klant momenten en het loyalty programma. Ook het onbemande OK Express concept met wasboxen is een succes en wordt ook in 2025 verder uitgebreid. Op dit momentlopen er bij diverse stations projecten om uit te breiden met de onbemande wasboxen, bijvoorbeeld bij OK Dokkum.